Abonneren  Inloggen

“Wie leest heeft een goed verhaal” genomineerd voor De Ster Gouden Loeki

11 maart 2025

Wie leest heeft een goed verhaal van de Leescoalitie en bureau Alfred International is genomineerd voor de Ster Gouden Loeki, de verkiezingen voor de beste tv-commercial van afgelopen jaar. De korte film, over twee leerlingen die elkaar vinden in een mooi boek, was vanaf december 2024 op tv en in de bioscoop te zien.

Het is voor het eerst dat een campagne over de kracht en het belang van lezen tussen advertenties staat van grootheden als HEMA, Albert Heijn en Staatsloterij, zo meldt de Leescoalitie. De boodschap, “Wie leest heeft een goed verhaal”, was vanaf december te zien in de bioscoop, op tv en in bushokjes, gebouwen en langs de snelweg. Inmiddels heeft de campagne al bijna 60% van de Nederlanders bereikt.

De campagne “Wie leest heeft een goed verhaal” heeft al bijna 60% van de Nederlanders bereikt.

De komende jaren zal De Leescoalitie, een samenwerkingsverband van tien organisaties op het gebied van lezen en geletterdheid, ieder jaar tijdens de feestdagen één belangrijke waarde van lezen uitlichten in een korte reclamefilm van hoge kwaliteit. Er kan nog tot en met 16 maart gestemd worden voor De Ster Gouden Loeki.

Afbeelding boven: screenshot uit video


Ontvang wekelijks de gratis PRINTmatters nieuwsbrief in je inbox