Drukwerkdeal breekt records met kerstkaarten
Drukwerkdeal heeft de afgelopen weken bijna 4 miljoen kerstkaarten geproduceerd en verkocht, ruim 10% meer dan vorig jaar, zo meldt het bedrijf. Met nog een week te gaan verwacht de drukkerij dit jaar de grens van 5 miljoen kerstkaarten te doorbreken. Het versturen van zelfontworpen kerstkaarten zit dus flink in de lift. Dit staat in scherp contrast met de algemene tendens in de postmarkt, die volgens PostNL jaarlijks krimpt.
‘Het is fantastisch om te zien dat mensen steeds meer waarde hechten aan een persoonlijke kerstgroet’, zegt Martijn Jansen, commercieel directeur van Drukwerkdeal. ‘We merken dat onze klanten bewust kiezen voor een authentiek gebaar. De groei van dit jaar bevestigt dat de charme van de kerstkaart nog lang niet verloren is.’ Drukwerkdeal’s huidige kerstcampagne, “Deel de kerstmagie”, biedt klanten inspiratie en praktische tips om de feestdagen onvergetelijk te maken en versterkt het bewustzijn rondom gepersonaliseerde kerstkaarten.
Klassieke ontwerpen blijven favoriet
De populariteit van klassieke kerstkaartontwerpen, zoals feestelijke kerstbomen, vrolijke sneeuwpoppen en warme tinten rood en groen, blijft groot. Daarnaast zijn kerstpuzzels en wobblers dit jaar verkooptoppers. Drukwerkdeal noemt het ook opvallend dat witte enveloppen dit jaar de meest verkochte kleur zijn, gevolgd door kerstrood.
‘We kijken met trots naar deze resultaten en kijken ernaar uit om met onze klanten samen de grens van 5 miljoen kerstkaarten te doorbreken. Dit laat zien dat de klassieke kerstkaart een tijdloze manier blijft om persoonlijke relaties te versterken’, besluit Jansen.
Bron en afbeelding: Drukwerkdeal
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief