Nieuwe huisstijl Drukwerkdeal: afscheid van de superhelden
Online drukkerij Drukwerkdeal heeft een nieuwe huisstijl. ‘We laten de superhelden achter ons en gaan voor een meer open en toegankelijke uitstraling. Minder harde kleuren en strips, meer echtheid en warmte. Dit past beter bij onze volwassen visie en wat we willen uitstralen’, stelt Martijn Jansen, commercieel directeur van Drukwerkdeal.
Oranje blijft de herkenbare huisstijlkleur van Drukwerkdeal. Deze komt dan ook in alle uitingen terug. en wordt gecombineerd met wit en antraciet. Voor campagnes en andere activiteiten is een secundair kleurenpalet geselecteerd. Deze kleuren zijn zo uitgekozen, dat die goed te combineren zijn met het uitgesproken oranje uit het primaire palet.
Drukwerkdeal heeft bij de rebranding een nieuwe vormentaal geïntroduceerd, die vooral wordt getypeerd door ‘de gekantelde druppel’. Deze druppel oogt als een spraakwolk, die volgens het bedrijf het interactieve en persoonlijke karakter van Drukwerkdeal benadrukt. Die vormentaal wordt op diverse manieren toegepast.
‘We zijn ontzettend trots op deze nieuwe, solide branding. Het ziet er prachtig uit en vertelt ons verhaal op een mooie manier. Hoewel we dicht bij onze herkenbare uitstraling zijn gebleven, hebben we duidelijk een mooie stap naar een frissere huisstijl gezet’, zegt Martijn Jansen. De rebranding is uitgevoerd in samenwerking met het digital agency Adwise.
Drukwerkdeal rolt de nieuwe huisstijl uit in alle middelen van het bedrijf en verwacht dit aan het eind van het jaar af te ronden.
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox? Ontvang de PRINTmatters nieuwsbrief