Abonneren  Inloggen

3 Vragen aan: Steve Debloem van Heidelberg Benelux bv

17 januari 2023

In deze rubriek vertelt een expert uit de grafimedia-branche aan de hand van drie vragen meer over het vak. Dit keer: drie vragen aan Steve Debloem van Heidelberg Benelux bv.

Wat is het meest bijzondere dat je onlangs hebt gemaakt of gezien op grafisch gebied?

‘Onlangs hadden we in onze fabriek in Wiesloch de Heidelberg Packaging Days. Deze hadden door de Corona pandemie twee jaar niet kunnen plaatsvinden. Het was bijzonder om te zien hoeveel klanten vanuit de hele wereld op de uitnodiging zijn ingegaan. Het enthousiasme van deze klanten droop ervan af en de interesse waarmee ze de verschillende oplossingen die we deze dagen voorstelden bekeken was indrukwekkend. Voor mij een bewijs dat “traditionele” open-houses en beurzen toch nog van deze tijd zijn.’

Van welke ontwikkeling in de grafimedia verwacht jij veel in de toekomst?

‘Automatisering en robotisering die ervoor zorgt dat het aantal “touchpoints” binnen een grafisch bedrijf drastisch verminderen.  Het wordt voor onze klanten steeds moeilijker om juist opgeleid personeel te vinden maar door deze evolutie zijn er sowieso minder handen nodig en kan de output van de bedrijven op een organische manier groeien zonder dat een gebrek aan personeel hier de bottleneck vormt.’

Waar ben je trots op binnen je bedrijf?

‘Op zeer vele zaken, om te beginnen Heidelberg in het algemeen. Ik ben zeer trots dat wij steeds maar blijven innoveren om onze marktpositie te bewaren. Dit leidt ertoe dat wij nog steeds met voorsprong de meest productieve en geautomatiseerde machines bouwen. Als Heidelberg Benelux ben ik zeer trots op het hele team dat er iedere dag voor zorgt dat onze machines in de meest gunstige omstandigheden kunnen produceren. Dit wil zeggen: met de juiste verbruiksmaterialen en technisch perfect in orde, dankzij de inzet van onze vele technici.’


Geen nieuw missen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van PRINTmatters