Abonneren  Inloggen

‘Print is veerkrachtig, creatief en toekomstgericht’

14 juni 2022

FESPA Global Print Expo 2022 bracht de printgemeenschap voor vier dagen samen in Berlijn (31 mei tot 3 juni 2022). Volgens de organisator bewees de show dat print veerkrachtig, wendbaar en toekomstgericht is.

Op het evenement waren 375 exposerende bedrijven aanwezig, waaronder veel leveranciersmerken die sinds 2019 niet meer hadden geëxposeerd. Global Print Expo trok een internationaal publiek van besluitvormers uit 126 landen. De meeste bezoekers kwamen uit Duitsland, Italië, Polen, Nederland en het VK.

© Oliver Wachenfeld

Voorwaartse dynamiek

Michael Ryan, hoofd van Global Print Expo bij FESPA, zegt: ‘Eindelijk konden we exposanten en bezoekers een allround FESPA-ervaring bieden die voelde als een terugkeer naar vorm, en de consensus was dat de sfeer op de show ongelooflijk was. Elke industrie verandert door de pandemie, en print is geen uitzondering, maar deze show bewees zonder twijfel dat print veerkrachtig, creatief, wendbaar en toekomstgericht is. Onze slogan beloofde 'Print In Motion' en dit kwam tot leven in Berlijn, met een ongelooflijk gevoel van voorwaartse dynamiek en toewijding aan positieve vooruitgang op gebieden als duurzaamheid.’

11647 bezoekers

FESPA Global Print Expo 2022 trok, samen met European Sign Expo, 11647 unieke bezoekers. Analyse van de registratiegegevens vóór het evenement die werden verstrekt door de 53% van de bezoekers die ervoor kozen hun investeringsbudget bekend te maken, bevestigt een aanzienlijke bereidheid om te investeren tijdens of kort na de show. Onder deze afgevaardigden bedroegen de gezamenlijke mediane uitgaven € 1,3 miljard.

Vertrouwen keert terug

‘We zien het vertrouwen terugkeren, wat bedrijfsleiders inspireert om te investeren en ook om zakenreizen, live-evenementen en persoonlijke netwerken te hervatten waarvan ze weten dat het tastbare waarde voor hen zal opleveren’, besluit FESPA-CEO Neil Felton.