Abonneren  Inloggen
Van onze partner Sidekix

Marketing Fulfilment begint ook in print

4 augustus 2021

Overgewaaid uit de Verenigde Staten wint marketing fulfilment in de reclame- en marketingbranche al enkele jaren flink terrein. Onze partner Sidekix ziet nu dat dit begrip, zeker bij grote opdrachtgevers, ook in de printwereld begint aan te slaan.

Met marketing fulfilment wordt bedoeld dat praktisch alle uitvoerende werkzaamheden (dus niet de creatieve concepten) van een marketingactie worden uitbesteed aan een derde partij. Niet alleen het printwerk, maar ook het projectmanagement, de inkoop van campagnematerialen, opslag en verzendingen, online flows, het klantcontact, het campagnemanagement, de social media etc.

Nogal wat voordelen

De volledige uitvoering van een marketingcampagne uitbesteden aan een derde partij levert voor een opdrachtgever nogal wat voordelen op. De capaciteit van de eigen, regelmatig overbelaste en onderbezette marketingafdeling wordt ontzien, het levert tijdwinst op, er wordt meegeprofiteerd van schaalvoordelen bij inkoop van marketingmaterialen, er is minder ruis op de lijn, er kan sneller geschakeld worden en bepaalde specialismen die men zelf niet in huis heeft kunnen direct worden ingezet.

End-to-end partner

Ook in de printwereld zien we die behoefte aan een end-to-end partner. Neem als voorbeeld de uitvoering van een direct mailing campagne. Is er voldoende personalisatie- en data-expertise in huis? Gaan we een bobbel in de enveloppe toevoegen? Kunnen we die ook personaliseren en waar halen we die? Voegen we een QR code toe die leidt naar een online flow? En wie gaat die online omgeving bouwen? Gaan we nabellen? Hoe meten we de resultaten en regelen we de bijsturing? Gaan we ook op de social media kanalen ondersteunen? Een end-to-end partner zorgt voor een geïntegreerde aanpak en levert alles wat nodig is om het maximale resultaat te behalen.

Wil je een opdrachtgever echt ontzorgen? Zodat deze zich volledig kan focussen op de campagne strategieën en het ontwikkelen van nieuwe concepten en markten? Dat vraagt nogal wat van jouw kennis en kunde en de bereidheid om out-of-je-eigen box te denken. Online marketeers hebben meestal weinig met drukwerk en drukkers hebben weer nauwelijks affiniteit met begrippen als customer journeys, conversie en retentie.

Kennismaken

Met klanten als de Nationale Postcode Loterij, KPN, Swiss Sense, Pathé Thuis, Swinkels Family Brewers en hun partners, ben je bij Sidekix aan het juiste adres om deze werelden te verenigen. Als opdrachtgever of als business partner. Kijk voor meer informatie op www.sidekix.nl en neem gerust contact op.