Abonneren  Inloggen

Reclameland investeert in Kornit Atlas

29 januari 2021

Kornit Digital kondigte aan dat het in Groningen gevestigde Reclameland het afgelopen jaar bijna € 20 miljoen investeerde in een tweede productiehal en nieuwste-van-de-nieuwste machines, waaronder het Kornit Atlas-systeem voor industriële direct-to-garment (DTG) productie op aanvraag.

Sinds 2015 zijn de bestellingen met 164% gestegen en het aantal nieuwe klanten is iedere maand ongeveer 7.500. Haan gelooft dat deze trend zich de komende jaren zal voortzetten, zoals blijkt uit de voortdurende investeringen van zijn bedrijf in productietechnologieën zoals die van Kornit Digital.

Doorbraak online print

"2019 markeerde de definitieve doorbraak van online print en we hebben ons gevestigd als leverancier van totaaloplossingen voor bewegwijzering, banners, posters, vlaggen en ander digitaal bedrukt textiel", zegt hij. "Door continu te innoveren, kunnen we elk type klant van dienst zijn. Onze investering in Kornit-technologie heeft ons in staat gesteld om meer dan duizend kledingstukken per dag te bedrukken bij één enkele operator, die voldoet aan de retailkwaliteit en duurzaamheidsnormen van de 's werelds grootste kledingmerken."

E-commerce

"E-commerce is de raketmotor van het bedrijf", zegt Wouter Haan, CEO van Reclameland. “In piekperiodes hebben we soms zelfs 2.000 bestellingen per dag - een uitdagend proces omdat we alles in eigen huis doen. We moeten het product nog afdrukken, snijden, afwerken en verpakken voordat het wordt verzonden."

35.000 vierkante meter

Om zich voor te bereiden op verdere groei, die Haan verwacht naarmate de vraag naar evenementgerelateerde uitrusting terugkeert na COVID-gerelateerde vermindering, heeft de online drukkerij in 2020 al een nieuwe productiehal van 25.000 vierkante meter geopend. Dit bracht hun totale bedrijfsoppervlakte op 35.000 vierkante meter.

Kornit-technologie

"Reclameland toont de enorme mogelijkheden die on-demand producenten hebben wanneer ze hun productaanbod diversifiëren en hun activiteiten afstemmen op een markt die steeds meer afhankelijk is van e-commerce", zegt Chris Govier, algemeen directeur van KDEU. “Kornit-technologie biedt de perfecte basis om van dat bedrijfsmodel een succes te maken, door langzame en kostbare stappen te elimineren tussen kopers die een briljant ontworpen stuk virtueel zien en het in hun handen hebben. We zijn er trots op dat we Reclameland kunnen ondersteunen terwijl ze groeien om de belofte van digitale handel waar te maken. "