Abonneren  Inloggen

Meer Canon flatbedprinters in Europa

1 november 2018

Canon heeft haar productiefaciliteit in het Duitse Poing uitgebreid om de wereldwijde productie van flatbed-printsystemen te consolideren in Europa. Op deze wijze wil Canon zowel de schaalgrootte als de effectiviteit vergroten om verdere groei te ondersteunen.

Door de flatbed-productie op één locatie en in de buurt van haar inkjet R&D-teams te concentreren, wil Canon toekomstige innovaties versnellen ten gunste van klanten in de markt voor graphic arts en industrieel printen. Op de locatie in Poing produceert Canon al Océ Arizona flatbed-printers, zodat de concentratie van alle productie op één locatie zorgt voor een maximaal gebruik van de expertise op het gebied van inkjettechnologie en de al aanwezige infrastructuur in Europa. Zowel het aantal productiemedewerkers in Poing als het Nederlandse R&D-team in Venlo worden uitgebreid om de verplaatsing van de productie vanuit Vancouver, Canada, te ondersteunen. De verbeterde productielijn, met speciale tooling, routing en klimaatgeregelde faciliteiten voor de assemblage van gevoelige componenten, is sinds eind september 2018 volledig operationeel. Canon streeft ernaar de productie van flatbed-printers met meer dan 30 procent te verhogen en vanaf nu drie Océ Arizona-printers per dag op te leveren.

Deze toename in productieaantallen wordt ondersteund door verbeterde laboratoria voor prototyping en testfaciliteiten in Venlo. Ook is het door een omvangrijk netwerk van leveranciers in Europa en de Verenigde Staten mogelijk de wereldwijde toeleveringsketen van Canon’s grootformaatoplossingen uit te breiden. De verplaatsing naar Poing verkort de doorlooptijd van bestelling naar levering en installatie voor Europese klanten en resulteert in een optimalisatie van service en support. ‘Door de volledige flatbed-productie naar één locatie in Europa te verplaatsen, zijn we in staat onze sterke marktpositie verder uit te bouwen, nieuwe ideeën te ontwikkelen en innovatie te stimuleren. Dit zal ervoor zorgen dat de Océ Arizona-serie een belangrijke bijdrage zal blijven leveren aan de ontwikkeling van onze klanten in een steeds veranderende markt. Dit krijgt onder meer invulling door hun productiviteit te verhogen en hen toegang te bieden tot nieuwe toepassingsmogelijkheden,’ vertelt Jeppe Frandsen, Executive Vice President van Canon Europe.

Sinds de introductie van de Océ Arizona flatbed-printerserie ruim tien jaar geleden, heeft Canon’s voortdurende innovatie op het gebied van flatbed-technologie klanten in staat gesteld om nieuwe omzetstromen te genereren die verder gaan dan signage en traditionele grafische producten. Dit maakt het mogelijk te profiteren van nieuwe trends in maatwerkproductie op grote schaal. Op dit moment zijn wereldwijd zo’n 7.000 Océ Arizona printers geïnstalleerd en één op de vier Océ Arizona-gebruikers is actief met de productie van andere toepassingen dan graphics. Denk hierbij aan geprinte woondecoratie, gepersonaliseerde Verpakkingsmaterialen en producten voorzien van decoratie-elementen. Voor klanten die werken met golfkartonmaterialen of complexe gebogen printmedia, zoals multiplex, introduceerde Canon in 2017 de High Flow Vacuüm optie (HFV) om een hogere productiviteit, kwaliteit en het gebruik van goedkopere media te ondersteunen.

Canon streeft naar continue innovatie van haar grootformaat portfolio en heeft hierbij een sterke focus op het leveren van een hogere productiviteit, verbeterde kwaliteit, flexibiliteit in mediakeuze, een lage TCO voor klanten en het verbeteren van end-to-end procesautomatisering. Frandsen: ‘In de afgelopen 16 jaar heeft de creativiteit van ons team in Vancouver bijgedragen aan het succes van de bekroonde Océ Arizona-serie. Voortbouwend op deze expertise op het gebied van flatbed-technologie, stelt de concentratie van vaardigheden, kennis en productiemogelijkheden in Europa ons in staat het aanbod aan flatbed-inkjetprinters verder te ontwikkelen. Deze strategische stap en de investeringen die eraan ten grondslag liggen, stellen Canon in staat zich voor te bereiden op toekomstige groei in grootformaattechnologie. Dit maakt het mogelijk geavanceerde oplossingen te ontwikkelen die onze klanten toegang bieden tot interessante groeimogelijkheden in graphic arts, geprinte woondecoratie en verpakkingen.’